- Trzeci co do wielkości włoski dom mody Giorgio Armani istnieje na rynku od 1975 roku.
- Produkty Armani podzielone są na trzy odrębne linie, z których dwie pochodzą z projektów samego Giorgia Armaniego i jego zespołu.
- Popularna moda sportowa EA7 należy również do marki Emporio Armani.
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych i znanych marek w branży modowej oraz jedna z najbardziej cenionych firm modowych na świecie. Giorgio Armani, powszechnie znany jako Armani, od kilkudziesięciu lat utrzymuje aurę luksusowej marki i prawie święte miejsce w świecie mody. Oprócz osławionej ikony GA, na rynku można znaleźć także produkty z logo Armani Exchange lub Emporio Armani. Skąd się wzięły i czym różnią się od klasyków spod znaku Giorgio Armani? Czy są tej samej jakości, co prestiżowe, luksusowe produkty Armaniego? Odpowiedzi znajdziesz w następnym artykule.
Treść artykułu
O marce Giorgio Armani: Historia i segmentacja
Giorgio Armani to włoski luksusowy dom mody, którego nie trzeba przedstawiać. Został założony w 1975 roku przez Giorgio Armaniego w Mediolanie, aby stać się trzecią co do wielkości włoską marką modową. Przez długi czas utrzymuje swój status w ścisłym związku za gigantami Gucci i Pradą.
Do 2017 roku segmentacja domu mody była dość złożona i obejmowała dużą liczbę submarek. Z najpopularniejszych warto wymienić choćby Armani Jeans, Armani Privé czy Armani Collezioni. Ponieważ podział był mylący dla ogółu społeczeństwa, kierownictwo zdecydowało się zintegrować swoje produkty w trzy linie: Giorgio Armani, Armani Exchange i Emporio Armani.
Giorgio Armani
Wiodąca marka modowa Giorgio Armani specjalizuje się w konfekcji damskiej i męskiej, akcesoriach, okularach, kosmetykach i perfumach. Produkty GA dostępne są wyłącznie w butikach własnych marki oraz w wybranych luksusowych domach towarowych. Ta linia ma również najwyższe ceny. Oryginalna, najbardziej luksusowa linia Armani Privé została wycofana, a jej produkty otrzymały logo GA.

Emporio Armani
Marka Emporio Armani zachowała się jako jedna z oryginalnych linii Armani i należy do klasy średniej. Koncentruje się na aktualnych trendach w modzie i adresuje się głównie do kategorii młodych dorosłych w wieku 20-30 lat. Jej portfolio obejmuje odzież, okulary przeciwsłoneczne, akcesoria, zegarki i perfumy.
W linii Emporio Armani znajdziemy także popularną odzież sportową i akcesoria EA7, które powstały we współpracy marek Armani i Reebok. Produkty Emporio Armani są tańsze niż Giorgio Armani, ale są uważane za bardziej premiowe niż Armani Exchange. Cała linia cieszy się ogromnym wsparciem gwiazd i sportowców, dzięki czemu cieszy się popularnością od lat i jest trendowa.
Armani Exchange
Linia Armani Exchange została wprowadzona na rynek w 1991 roku i jest obecnie najtańszą linią z warsztatu Armani. Linia ta jest specyficzna, ponieważ nie została zaprojektowana przez samego Giorgio Armaniego. Koncentruje się bardziej na szybkiej modzie i młodych konsumentach. Grupą docelową są nastolatki i młodzi dorośli w wieku 20-35 lat. Produkty Armani Exchange sprzedawane są pod marką A׀X. Wyróżniają się żywym, zabawnym designem i bardzo dobrą dostępnością.
Armani Exchange vs. Emporio Armani vs. Giorgio Armani
Chociaż wszystkie trzy linie należą do rodziny Armani, istnieje między nimi wiele wyraźnych różnic. Poniżej podsumowaliśmy je w przejrzysty sposób.
Armani Exchange
Rok powstania: 1991
Cena: 90 – 2 475 zł.
Grupa docelowa: stylowi młodzi ludzie w wieku 15-35 lat
Design: zabawne, modne modele inspirowane stylem ulicznym, zaprojektowane przez singapurski zespół projektantów i inne firmy
Dostępność: powszechnie dostępne
Emporio Armani
Rok powstania: 1982
Cena: 225 –11 500 zł.
Grupa docelowa: młodzi dorośli w wieku 20-30 lat
Design: gustowna moda zaprojektowana bezpośrednio przez Giorgio Armaniego i jego zespół oraz odzież sportowa EA7
Dostępność: dobrze dostępne
Giorgio Armani
Rok powstania: 1975
Cena: 1 575 – 54 000 €
Grupa docelowa: zamożni przedsiębiorcy w wieku 35 – 50 lat
Design: eleganckie i wieczorowe ubrania zaprojektowane bezpośrednio przez Giorgio Armaniego i jego zespół
Dostępność: dostępne wyłącznie w wyspecjalizowanych butikach